Länder jag älskar

"God"morgon!

Ligger i soffan och tittar på flyg & hotell till New York och LA medan jag dricker kaffe och äter frukost. Har blivit sjuk IGEN. Orkar inte... buhu!

Det finns 4 ställen i världen jag alltid blir lycklig av att åka till. England där pappa bor och jag åker varje år och har gjort sedan jag var liten. Bodde även där när jag var bebis. Österrike där min moster och hennes man bor, dit har jag också åkte nästan varje år sedan jag föddes. Vi firade även jul där varje år innan min mormor dog och morfar blev för dålig för att kunna åka dit... Älskar sommararna där när min moster har gjort hemmagjord flädersaft och sylt och vi ligger i trädgården och solar eller sitter på terassen och äter middag... Mys!

Sedan finns det två städer som jag inte heller kan släppa. Los Angeles är den ena. Dit åkte jag och mamma också nästan varje år eftersom hennes dåvarande pojkvänn bor där (De var tillsammans i 12 år) och jag kan fortfarande inte släppa min kärlek till staden. Shoppingen, ligga och slappa vid poolen, minigolfen (verkligen en upplevelse där), alla middagar, värmen, western ridning i bergen och allt annat. New york ligger mig även varm om hjärtat och jag föll för staden dirket. Har bara varit där en gång. Fick det i 16 års present av mamma. Min lilla egna sweet 16. Vi åkte dit i 4-5 dagar tror jag det var? o bara shoppade! Vi gick även på lite sight seeing såklart. Döör även för maten! När jag fyller 21 har jag bestämt mig för att åka dit igen (om jag inte kliar i fingrarna allt för mycket och vi åker innan hehe) eftersom det är då man anses vara vuxen där och får dricka alkohol, dra ut på klubbar m.m. vem vill inte klubba i New york liksom? haha nu är det bara pengarna som ska sparas! Dirket när jag får jobb ska jag öppna ett USA sparkonto! Woho!

en bild jag tog när jag var där

<p><span style="font-family: tahoma;" mce_style="font-family: tahoma;"><span style="font-size: x-small;" mce_style="font-size: x-small;"><span style="font-size: xx-small;" mce_style="font-size: xx-small;">du som fotograf<br /> du som liten<br /> en dag du minns<br /> en bild som v&auml;cker k&auml;nslor<br /> <strong>en plats du saknar</strong><br /> n&aring;gon du saknar<br /> n&aring;gon du vill tr&auml;ffa<br /> n&aring;gon du vill ha<br /> n&aring;got som f&aring;r dig att gr&aring;ta<br /> n&aring;got som &auml;r viktigt f&ouml;r dig<br /> dig sj&auml;lv nyligen<br /> dig sj&auml;lv f&ouml;r l&auml;nge sen<br /> dig sj&auml;lv som lyckligast<br /> dig sj&auml;lv skrattandes<br /> den du senast fick sms av<br /> den f&ouml;rsta bilden p&aring; dina mottagna filer<br /> den sista bilden p&aring; dina mottagna filer</span></span></span></p>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0