Viktnedgång


       


Det här är något som många kämpar med. Att gå ner i vikt och komma i form. Alla har olika kroppsformer. Vissa är kurviga och vissa inte. Alla kan inte få en kropp som Adriana Lima och alla kan inte få en kropp som Kim Kardashian. Det är viktigt att inte försöka uppnå det omöjliga då du blir besviken i slutändan. Det är din kropps bästa du ska sikta efter inte någon annans. Jag som är kurvig tex, kan aldrig bli av med min rumpa, höfter och lår även om jag kan träna så att de blir midre så kommer jag alltid att ha det.

Som ni har hört förut är frukost det viktigaste målet på dagen. Det är frukosten som gör att du orkar koncenterara dig och hålla igång hela dagen förutsatt att du sedan äter lunch och middag. Mellanmål är faktist också viktigt så som tex. frukt.

Om du vill gå ner i vikt är det enklast om du har koll och kontroll över din situation. Att du första dagen väger dig, mäter dig (mage, midja, lår, bröst, rumpa, överarm eller vad du nu vill gå ner någonstans) Tänk på att muskler väger mer än fett och att det kan ta tid innan du ser resultat på både mått och våg. Ta även kort på hur du ser ut (tex. i underkläder) och sedan tar kort igen efter några veckor. Jag garanterar dig att du kommer se resultat om du äter rätt och tränar regelbundet. Det finns ingen quickfix i det här. Många tror att en operation är det ända rätta men har ni tänkt på att det kostar otroligt mycket pengar och att det tar ca 6 månader att läka? Du går ner mer i vikt på den tiden genom att träna och äta bra utan att slösa en ofantlig summa och ha ärr resten av livet sedan plus att du blir hälsosam!

Tänk på att skriva upp allt i ett block (Dina mått och vad du väger också). Skriv ner vad du äter, om du har tränat, vad du har tränat och vad du har gjort under dagen. Varje vecka väger du dig och skriver din vikt. Var tredje/fjärde vecka så mäter du dig och skriver upp dina nya mått då du också tar ett nytt kort. Om man gör så här så håller man motivationen uppe då man ser med sina egna ögon vad man har gått ner. Man mår också otroligt mycket bättre genom att äta rätt och träna. Det gör att man vill fortsätta. Jag ska försöka att varje dag skriva upp här på bloggen vad jag äter och vad jag har tränat så att ni kan se.

Alkohol? Nope. Alkohol innehåller många kalorier och försämrar träningen otroligt mycket. Jag rekomenderar er att inte dricka någon alkohol men jag vet att det kan vara tråkigt då de flesta gillar att festa men vet ni vad? Drick bara då det verkligen händer något. Även om de kanske händer flera grejer så välj ETT tillfälle då du kan dricka lite och drick helst vin då det inte innehåller lika mycket kalorier som söta drinkar. Ren vodka går också bra men hur gott är det? Plus att du blir full som jag vet inte vad. Så det rekomenderas inte.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0